Skip directly to content

Bewegingstips

Rugpijn

Rugpijn is meestal een gevolg van verkeerde belasting, doordat je bijvoorbeeld meer tilt dan je rug kan verdragen of niet rechtop staat waardoor het gewicht niet gelijk wordt verdeeld.

Zittend werk of weinig bewegen zorgen ook voor een slechte doorbloeding, waardoor je spieren die je wervelkolom in balans moeten houden slap worden. Als je niet goed in je vel zit en je spieren voortdurend aangespannen zijn, zelfs als je slaapt, kan ook overbelasting van je rug ontstaan

ThermaCare® rugpijnen, geeft tot 16 uur pijnverlichting. Dat is 8 uur gedurende het dragen van het kompres en 8 uur daarna.  ThermaCare is speciaal ontworpen om de spieren te ontspannen en de pijn bij de bron aan te pakken, zodat u weer vrij en gemakkelijker kunt bewegen.

tips1.jpg

Bewegingstips bij rugpijn

Combineer de warmte therapie van ThermaCare® met het volgende:

  • Blijf (voorzichtig) bewegen ook al heeft u pijn. Zo voorkomt u dat uw rug stijf wordt.
  • Gebruik bij het tillen meer je benen; je rug wordt zo minder belast.
  • Houd bij bukken en tillen altijd je rug recht en span je buikspieren.
  • Zorg voor een ergonomische werkplek
  • Zorg voor een goede lichaamshouding bij het lopen, staan, zitten en slapen
  • Zorg voor goed schoeisel bij het sporten.
  • Loop niet of zo min mogelijk op hoge hakken.

 

Nekpijn

Nekpijn is een veelvoorkomend probleem. Nekpijn kan worden veroorzaakt door een verscheidenheid van dingen; van dagelijkse stress, een verkeerde lichaamshouding of overbelasting van de spieren.

ThermaCare® nek, schouder en pols geeft tot 16 uur pijnverlichting. Dat is 8 uur gedurende het dragen van het kompres en 8 uur daarna. ThermaCare is speciaal ontworpen om de spieren te ontspannen en de pijn bij de bron aan te pakken, zodat u weer vrij en gemakkelijker kunt bewegen.

tips2.jpg

Bewegingstips bij nekpijn

Combineer de warmte therapie van ThermaCare® met het volgende:

  • Blijf (voorzichtig) bewegen ook al heeft u pijn. Zo voorkomt u dat uw nek stijf wordt.
  • Vermijd stress en druk
  • Zorg voor een ergonomische werkplek
  • Zorg voor een goede lichaamshouding bij het lopen, staan, zitten of slapen (slaap op de zij of rug)
  • Een massage kan helpen om de spieren te ontspannen
  • Doe ontspannende nekoefeningen